Modem, Demodülatör-Modülatör kelimelerinden bir araya gelen ve internete bağlanmayı sağlayan bir cihazdır. Modemler işlevlerine ve yapılarına göre ADLS modem, VDSL modem ve Kablo modem olmak üzere üçe ayrılır. Her modemin kendine özgü çalışma prensibi bulunmaktadır. Modem arızaları da çeşitlerine göre farklılık göstermektedir. Modemde internet ışığı yanmıyor ise hem cihazın kendisinden kaynaklı problem yaşanma olasılığı vardır hem de internet servisinizle doğrudan alakalı problem yaşanma olasılığı vardır.

Bu tarz elektronik arıza ve sorunlarda öncelikle sorunun ana kaynağını bulmak gerekmektedir. Modem için yanmayan ışıkların hangi amaca hizmet ettiği, sabit bir şekilde yanmadığı veya aralıklarla yanıp söndüğü gibi durumlar tespit edilmelidir. Modem cihazlarının yapısı ve mekanizması bilinmiyorsa sökmeye veya tamir etmeye çalışılmamalıdır.

 

Modemde İnternet Işığının Yanmamasının Sebepleri

Genellikle sık rastlanılan bir arıza çeşidi olan modem internet ışığı yanmıyor sorunu, bazen küçük çözümler ile bazen de internet sağlayıcınıza ulaşmanızı gerektirecek çözümler ile ortadan kaldırılabilir. Kablo bağlantıları, internet ayarları ve benzer pek çok sorun modeminizin doğru çalışmamasına ve internete bağlanamamanıza neden olabilir.

Yeni nesil modemlerde yanması gereken 5 çeşit ışık mevcuttur. Bu ışıklar sırasıyla Güç, İnternet, DSL, Ethernet, WLAN 2.4G ve WLAN 5G’ dir. Bu ışıkların bazıları sürekli yanıp söndüğü gibi bazıları da sürekli olarak sabittir.

  • Güç ışığı yeşil yanıyorsa modem bir elektrik kaynağına bağlıdır. Güç ışığı eğer sabit bir şekilde kırmızı yanıyorsa sistem hatası mevcuttur, kırmızı ışık yanıp sönüyorsa modemde yazılım güncellemesi vardır.
  • İnternet ışığı yeşil yanıyorsa modem ISS’den IP almıştır. İnternet ışığı eğer sabit bir şekilde kırmızı yanıyorsa modem IP sağlamaya çalışıyordur fakat WAN bağlantısı başarısızdır.
  • DSL ışığı yeşil yanıyorsa VDSL düzgün olarak çalışıyordur. DSL ışığı yanmıyorsa DSL bağlantısı yanlış yapılmıştır ya da hiç yapılmamıştır.
  • Ethernet ışığı yeşil yanıyorsa Modem LAN ile bağlantı kurmayı başarmıştır. Ethernet ışığı yanmıyorsa Ethernet kablosu takılmamıştır ya da devre dışı bir bağlantı vardır.
  • WLAN 2.4G ışığı yeşil yanıyorsa kablosuz bağlantı etkindir. WLAN 2.4G ışığı yanmıyorsa kablosuz bağlantı etkinleştirilememiştir.
  • WLAN 5G ışığı yeşil yanıyorsa kablosuz bağlantı etkindir. WLAN 5G ışığı yanmıyorsa kablosuz bağlantı etkinleştirilememiştir.

Modem tiplerine ve bağlı cihazlara göre üzerinde yanan ışık sayıları da değişkenlik göstermektedir. En genel modemlerde bulunan ışıklar 5 adet olacak şekilde dizayn edilmiştir.

Modem ışıklarının yanmamasının sebeplerinden bazıları:

 

  • Kablo arızaları: Modem güç kablosu ve Ethernet kablosu yanlış bağlanmış olabilir, hasar görmüş olabilir veya yerinden oynamış olabilir.
  • DSL sorunları: DSL bağlantısı problemli olabilir, santralden kaynaklı problemler olabilir, ikamet edilen konutlarda bağlantı kopukluğu yaşanmış olabilir.
  • İnternet servis sağlayıcı: İnternet servis sağlayınız için yoğunluk yaşanıyor olabilir, bölgesel yapım ve onarım çalışmaları sebebiyle belirli sürelerde internet sağlanamayacak olabilir.
  • Modem işleyişini etkileyen sorunlar: Modemler tıpkı diğer elektronik cihazlar gibi güncellemeye ve versiyon yükseltilmeye ihtiyaç duyarlar. Hem yazılımsal hem de donanımsal problemler yaşanıyor olabilir.

 

Modem Işıkları Nasıl Aktif Duruma Getirilir?

Belirli sıklıkta yanıp sönen veya hiç yanmayan modem ışıklarının tekrar aktif olması için birden çok yol mevcuttur. Bahsedilen çözüm yolları, modem ışıklarının yanmaması sorununun farklı arızalardan kaynaklı olabilmesi durumunda her uygulanan cihazda aynı sonucu vermeyebilir. Modem ışıklarını aktif hale getirme yolları:

En temel çözüm yolu modemin kapatılıp bir süre bekledikten sonra tekrar açılmasıdır. Modemdeki problem geçici bir sorun ise cihazın sinyalleri tekrar alması ile birlikte tüm ışıkları eksiksiz olarak yanacaktır.

Modem kabloları kontrol edilmelidir. Kablolar aşınmış veya hasar görmüş ya da yerinden çıkmış olabilir. Hem güç kablosunun hem de Ethernet kablosunun çıkarılıp yeniden takılması önerilir.

Farklı bir elektronik cihazla modeme bağlanılabilir. Kullanılan elektronik cihazlardan kaynaklı olarak yaşanan bir problem, farklı bir cihazda yaşanmayabilir. Bu durumda modemin reset atılarak tekrar başlatılması halinde yeni elektronik cihaz ile bağlantı sağlanabilir.

DSL bağlantılarının kontrolü yapılmalıdır. Modemde sadece DSL ışığı yanmıyor ise internet servis sağlayıcıdan modeminize gelen internet arasında bir problem olup olmadığını öğrenmek için aynı internet servis sağlayıcıyı kullanan kişilere danışabilirsiniz.

DNS ayarlarında değişiklik yapılmalıdır. DNS sunucularında yaşanan yoğunluklar sebebiyle DNS ışığı yanmıyor olabilir. Farklı bir sunucu kanalı bularak o DNS’ e bağlanabilirsiniz.

İnternet servis sağlayıcınıza ulaşabilirsiniz. Sorun kaynağınızı tespit edebilen, en net ve kesin çözümü sunabilen servis sağlayıcılarınız ile modem cihazınızdaki yanmayan ışıkların onarımını yapabilir/yaptırabilirsiniz.

 

Millenicom ile Modem Işığı Arızası Giderme

Hem kullanıcı kaynaklı olarak hem de internet servis sağlayıcıdan kaynaklı olarak çeşitli modem ışığı yanmama problemleri ile sıklıkla karşı karşıya kalınmaktadır. Millenicom olarak her türlü internet ve internet sağlayıcı cihazların arızları için sizlere yardımcı olmaktan memnuniyet duyuyoruz. Verilmiş olan çözümlerin işe yaramadığı durumlarda online işlemlerden, Whatsapp destek hattından ve müşteri hizmetlerinden bize ulaşarak hızlı ve pratik çözümlere ulaşabilirsiniz. Çağrı merkezlerimiz sizler için 7/24 aktif durumdadır.