fb_picel_image

İnternete bağlanma konusunda sorun yaşadığım durumlarda neler yapabilirim?

İnternet bağlantınızda kopmalar ya da bağlantınızda sorunlar yaşıyorsanız Bağlantı Sorunları İçin Çözüm Rehberi'ne göz atabilirsiniz. 

 

Bağlantı Sorunları İçin Çözüm Rehberi

İnternet ışığım yanmıyor, ne yapmalıyım?

DSL ışığınız yanıyor ancak internet ışığınız yanmıyor ise modem kurulumu yapmanız gerekmektedir.

Modem kurulumu için tıklayınız. 

Tüm bu kontroller sonucunda arızanız devam ediyorsa Online İşlemler Merkezimizden arıza kaydınızı oluşturabilirsiniz.

DSL / ADSL ışığım yanmıyor, ne yapmalıyım?

İç tesisat kontrollerinizi  aşağıdaki adımları izleyerek yapabilirsiniz.

  • Modeminize takılı olan kablolarda herhangi bir kırık, kopuk, ek varsa kontrol edilmelidir. Ek varsa tek kablo haline getirilmelidir.
  • Jacklar (modeme giren kablolarınız) tam olarak takılı olduğundan emin olunuz. Tekrar söküp takabilirsiniz.
  • Splitter cihazı kullanılıyorsa splitter devre dışı bırakılarak ana hattan gelen internet kablosu doğrudan modeme takılmalıdır. Splitter nedir bilgisi için tıklayınız.
  • VDSL tarife kullanılıyorsa; modemin VDSL uyumlu modem olup, olmadığını kontrol edilmelidir. Modeminizin arkasındaki etiketten uyumlu olup olmadığını kontrol edebilirsiniz.
  • Tüm bu kontroller sonucunda arızanız devam ediyorsa Online İşlemler Merkezimizden arıza kaydı oluşturabilirsiniz.

Wi-Fi / Wlan ağ adı görünmüyor, ne yapmalıyım?

Wi-Fi ağına bağlı olup olmadığınızı kontrol ediniz. Modemde Wi-Fi ışığınız yanmıyorsa modemde yer alan Wi-Fi tuşuna basarak aktif hale getirebilirsiniz.

Kontroller sonucunda arızanız devam ediyorsa Online İşlemler Merkezimizden arıza kaydı oluşturabilirsiniz.

Wi-Fi / Wlan bağlantı hatası alıyorum, ne yapabilirim?

Bağlantı denediğiniz cihazda modeminizin ismini görüyor ama bağlanamıyorsanız ağı unut diyip tekrar bağlanmanız gerekmektedir.


Kontroller sonucunda arızanız devam ediyorsa Online İşlemler Merkezimizden arıza kaydı oluşturabilirsiniz.

Wi-Fi / Wlan şifre hatası alıyorum, ne yapmalıyım?

Daha önce kullandığınız şifreyi değiştirdeyseniz modeme ethernet kablo ile bağlanarak modem arayüzüne girerek şifre bilgilerinize ulaşabilirsiniz. Bu işlemi yapamadıysanız modeminizin arkasında yer alan resetleme tuşuna bütün ışıklar sönene kadar basılı tutup modemi fabrika ayarlarına getirmeniz gerekmektedir. Fabrika ayarlarına getirdikten sonra modemin arkasında yer alan şifre ile giriş yapabilirsiniz.

Kontroller sonucunda arızanız devam ediyorsa Online İşlemler Merkezimizden arıza kaydı oluşturabilirsiniz.

Hızım düşük, ne yapabilirim?

Hız sorunu yaşıyorsanız aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz.

  • Modeminizi kapatıp açmanız gerekmektedir.
  • Modemin yanında sinyal kesici telsiz yada telefon var mı kontrol edebilirsiniz.
  • Wi-Fi kanal değişimi işlemi uygulayabilirsiniz.
  • Modemin yüksek açık ve evin merkez kısımlarında bir yerde konumlandırılması en iyi performansı almanızı sağlayacaktır.
  • Modeme bağlı kullanıcı sayısı Wi-Fi performansına negatif etki eder. Özellikle online oyunlarda en iyi sonuç için Wi-Fi kapalıyken kablolu kullanım şarttır. 
  • DNS ayarlarınızı otomatikte kullanmanız gerekmektedir. Detaylı bilgi için tıklayabilirsiniz. 

    Online İşlemler Merkezi / Hız Yükseltme Paket Değişikliği menümüze giriş yaparak altyapınız destekliyorsa hızınızı yükseltebilirsiniz.

Hız testinde görülen değerler ne anlama geliyor?

Hız testini başlattığınızda Millenicom merkez sunucularından bir dosya indirilmektedir. Sistemimiz, bilgisayarınızın dosyayı indirdiğini algılar ve o anda kullanmakta olduğunuz internet hızını hesaplar.
Download internet üzerinden dosya indirme işlemidir. Hizmet alınan internet tarifelerinde belirtilen hız download hızıdır.

Download hızını etkileyen etkenler şunlardır:

İnternet eylemleri: Millenicom Hız Testi sırasında, bağlantınızın tüm bant genişliğine gerek duyulmaktadır. Millenicom Hız Testi ile birlikte internette gezdiğiniz ya da dosya indirdiğiniz takdirde, ölçüm sonucu yanlış olabilir. Emin olmadığınız durumlarda, hızı tekrar ölçün ve hız testini günün farklı saatlerinde ve günlerinde tekrarlayınız.

Hız testi yapmak için tıklayınız.

İnternet bağlantı hızımı yükselttim ancak hızımda herhangi bir değişiklik olmadı. Ne yapmalıyım?

İnternet bağlantı hız değişikliğinin hattınıza yansıyabilmesi için modeminizin bir kez kapatılıp açılması gerekmektedir. Hız değişikliğinden sonra sorun yaşıyorsanız Online İşlemler Merkezimizden teknik destek alabilirsiniz.

Hız değişikliği yapmak istiyorum, ne yapmalıyım?

Online İşlemler Merkezi / Hız Yükseltme Paket Değişikliği menümüze giriş yaparak altyapınız destekliyorsa hızınızı yükseltebilirsiniz.

Millenicom İnternet aboneliğimde Statik IP hizmeti alabilir miyim?

Millenicom İnternete abone olurken abonelik başvuru formu üzerinde Statik IP hizmeti istediğinize dair ilgili bölümü işaretleyebilirsiniz. Aboneliğiniz süresince statik IP hizmetine geçmek istediğinizde talebinizi 0 850 333 0 333 no’lu Millenicom Müşteri Hizmetlerini arayarak iletebilirsiniz.Aylık 44,90 TL (KDV dahil) statik IP hizmet bedeli Millenicom İnternet faturanıza düzenli olarak yansıtılacaktır.

Tarifelerde bulunan hız değerlerinin yanında "e kadar" yazıyor bu ne demek?

Türkiye'de bulunan altyapı her bölgede aynı kalitede ve seviyede hizmet sunmaya elverişli değildir. Bazı bölgelerde yüksek hızları almak mümkün olduğu gibi diğer bölgelerde altyapı kapasitesinden kaynaklı olarak tam kapasite ile hizmet veremeyebilir. Bu nedenle mevcut tarifenizin, bulunduğunuz bölgenin  desteklediği altyapı hızı doğrultusunda maximum alabileceği hızı alabilir durumda olduğu anlamına gelmektedir.

İnternet kullanmak için sabit telefona ihtiyacım var mı?

İnternet kullanımı için telefon hattına ihtiyacınız yoktur. Sabit telefon hizmeti almadan da Millenicom'un internet hizmetinden yararlanabilirsiniz.