Konusu


Squid Game: The Challenge, 2021 yapımı Squid Game isimli Netflix dizisinden uyarlanıyor. Bu yarışmada 456 katılımcı yer alıyor. Her bir yarışmacı 4.56 milyon dolarlık ödül için yeteneklerini zorlu bir teste tabi tutuyor. Yarışmacılar, orijinal dizideki Kore çocuk oyunlarına dayanan meydan okumalarla karşı karşıya kalıyor. Eklenen yeni ve sürpriz unsurlar da bu zorluğu artırıyor. Stratejik hamleler, ittifaklar ve karakter testleri ile beraber rakipler elendikçe gerilim daha da yükseliyor. Bu süreç izleyiciler için kimin hayatta kalacağına dair heyecanlı bir seyir deneyimi sunuyor.

 

 


Yapım Detayları

Tür: Yarışma Programı, Reality Show
Yayın tarihi: 22 Kasım 2023 (Birleşik Krallık)
Menşe ülkeleri: Birleşik Krallık, Amerika Birleşik Devletleri
Resmi site: Netflix
Dil: İngilizce
Oyuncular:
Jennie Kwan: Seslendiren
Nick Martineau: Kare Muhafız
Phill Cain: Oyuncu 451
Mai Whelan: Oyuncu 287
Ashley Tolbert: Oyuncu 278
Sam Lantz: Oyuncu 016
Trey Plutnicki: Oyuncu 301
Bianca 'Bee' Sarafian: Oyuncu 018
Hallie Parrott: Oyuncu 355
Elliott Craig Burgess: Oyuncu 429
Chad Van Horn: Oyuncu 286
Amanda Taylor: Oyuncu 019
Roland Hannigan: Oyuncu 418
Rose Mary Kah: Oyuncu 051
T.J. Stukes: Oyuncu 182
Jackie Gonzalez: Oyuncu 393
Siobhan: Oyuncu 023
Mikie Bowe: Oyuncu 254
Purna Biswa: Oyuncu 031
James Davisson: Oyuncu 269
Jordan Levoux: Oyuncu 222
Favour David Iyawe: Oyuncu 002
LeAnn Wilcox Plutnicki: Oyuncu 302
Phalisia Boothe: Oyuncu 229
Eric Roberts: Oyuncu 215
Clayton: Oyuncu 120
Ankur Khajuria: Oyuncu 090
Chaz: Oyuncu 178
Justin Keyes: Oyuncu 149
Ed: Oyuncu 323
Daniel Bartolomeo: Oyuncu 204
Jinwoo Oak: Oyuncu 030
Preston Viltz: Oyuncu 158
Charles Roquemore: Oyuncu 221
Marina Palladino: Oyuncu 077


Yarışmanın Bölümleri


Bölüm 1: Yeşil Işık Kırmızı Işık
Yüzlerce umut dolu yarışmacı, "Kırmızı Işık, Yeşil Işık" adlı açılış oyununda finish çizgisini geçmek için yola çıkıyor. Bu oyunun temel kuralları oldukça basit. Oyuncular, robotik bir kızın "kırmızı ışık" dediği anda durmak zorunda. Ancak "yeşil ışık" dediğinde hızla ilerleyebiliyorlar. Eğer bir oyuncu "kırmızı ışık" komutu sırasında hareket ederse o oyuncu vurularak eleniyor. İlk iki turda birçok oyuncu bu kurala uymadığı için eleniyor. Sonuç olarak, 259 katılımcı bu oyunda eleniyor. Oyuncuların arenayı elenmeden geçmek için sadece beş dakikaları var. Bu turda 259 oyuncu eleniyor. "Dalgona" oyunundan önce oyuncular dört sıraya diziliyor. Her sıradan bir oyuncunun hangi grupların (kendileri dahil) dört dalgona şekline (daire, üçgen, yıldız ve şemsiye) atanacağını kararlaştırması isteniyor. Dört oyuncu iki dakika içinde bir anlaşmaya varamazsa eleniyorlar. Ardından gelen dört oyuncu da anlaşmaya varamıyor.

Bölüm 2: Şemsiyeli Adam
İkinci oyun olan kurabiye oyunu, oyuncuların bir şekerleme kurabiyesinin içindeki belirli bir şekli kazımalarını gerektiriyor. Dalgona oyununda her yarışmacıya dalgona adı verilen bu kurabiyeden veriliyor. İçindeki şekillerin (daire, üçgen, yıldız veya şemsiye) dikkatlice çıkarılması gerekiyor. Ancak dikkatli olunmazsa kurabiye kırılabiliyor ve bu durumda oyuncu elenme riskiyle karşı karşıya kalıyor.

Bölüm 3: Savaş
Bölüm, "Squid Game" temalı oyunlardan uzaklaşarak klasik masa oyunu Battleship'ten ilham alan bir oyuna geçiş yapıyor. Oyuncular dört takıma ayrılıyor. Her takım bir kaptan ve teğmen seçiyor. Oyun, takımların rakiplerine füzeler fırlatarak onların gemilerini batırmaya çalıştığı bir formatta ilerliyor. Gemiler tamamen batmadığı sürece oyuncular elenmiyor ve ilk olarak iki gemiyi batıran kaptan oyunun galibi oluyor. Oyun başlangıçta 118 oyuncuyla başlıyor ve sonunda 73 oyuncu hayatta kalıyor. Bu bölümde başka test veya zorluk yer almasa da sonraki oyun için iki elenme testi tanıtılıyor?.

Bölüm 4: Saklanacak Yer Yok
Bölümde oyunculara elenecek bir oyuncu seçmeleri için "Oylama testi" uygulanıyor. Her oyuncunun bir kişiyi eleme hakkı olduğu bu testte, oylama sonucu ekranda görüntüleniyor. En çok oy alan üç oyuncu eleniyor. Oyuncular, birbirlerini hedef alarak stratejik kararlar almak zorunda kalıyor. Bu da aralarındaki ilişkileri ve ittifakları derinden etkiliyor.

Bölüm 5: Şaka mı Şeker mi?
Beşinci bölüm “Pop Goes the Weasel” oyununa benzer bir meydan okumayla başlıyor. Bu oyunda, beş oyuncu gönüllü olarak katılıyor. Onların önüne yerleştirilen beş kutudan her biri farklı sonuçlar getiriyor. Bunlar arasında enme, bir avantaj kazanma, bir oyuncuyu elinden çıkarma, iki oyuncuyu elinden çıkarma veya üç oyuncuyu elinden çıkarma yer alıyor.
Bölümdeki bir sonraki görevde ise oyuncular verilen portakallardan suyu sıkıp üç kavanozu 30 dakika içinde doldurma görevini üstleniyor. Başarıyla tamamlandığında bir diğer seçtikleri kişiyle piknik yapma ödülünü kazanıyorlar. Piknik sırasında oyuncuların bir sonraki oyunu olan Marbles hakkında bilgiler de gün yüzüne çıkıyor.

Bölüm 6: Güle Güle
"Marbles" oyunu belirlenen süre içinde başarıyla tamamlanan bir görev sonrası gerçekleşiyor. Bu başarı, oyunculara çiftler halinde piknik yapma fırsatı sunuyor. Piknik sırasında oyuncular, karşılarındaki kişiyle birlikte otururken sepetlerde gizlenmiş misketler mevcut. Her oyuncuya Marbles oyununun rakibinin piknik partneri olacağı bildiriliyor. Bu esnada hiçbir ortağı olmayan bir oyuncunun seçilerek güvende kalması sağlanıyor. Sonuç olarak toplamda 32 oyuncu eleniyor ve geriye 31 oyuncu kalıyor.
Kalan oyuncular kendi aralarında bir kaptan belirlemek için bir araya geliyorlar. Seçilen kaptan, kendisiyle birlikte 19 kişinin bir sonraki oyuna geçeceğini öğreniyor ve bu aşamada bir "Sadakat testi" yapılacağı bilgisi kendisine veriliyor. Kaptan, grup içerisinden bir müttefik seçmek zorunda kalıyor ve bu seçim her bir oyuncunun başka birini seçmesiyle birlikte bir bağlılık zinciri oluşturuyor.

Bölüm 7: Dost ve Düşman
Yedinci bölüm, Sadakat testinin sonuçlarının açıklanmasıyla başlıyor. Seçilmeyen on bir oyuncu eleniyor. Oyunda kalan oyuncu sayısı yirmiye iniyor. Ardından "Cam Köprü" oyunu devreye giriyor. Bu oyunda 17 çift cam karodan oluşan bir köprü var. Her sıra, bir güvenli ve bir tehlikeli karo içeriyor. Oyuncular 1'den 20'ye kadar numaralarla sıralanarak 30 dakika içinde köprüyü geçmek zorunda. Yanlış seçimler, elenmeyle sonuçlanıyor.
Oyunun belirsizliğini artırmak için oyuncuların bir pençe makinesinden bir peluş ayıcık seçmeleri isteniyor. Her ayıcık, gizli bir numara ile ilişkilendirilmiş halde. Bu numara diğer oyunculara atanarak yarışmacıların oyun sıralarını belirliyor.

Bölüm 8: Bir Adım Daha Yakın
Bölüm Cam Köprü oyununun sonuçlarıyla başlıyor ve geride on iki oyuncu kalıyor. Ardından "Zar testi" adı verilen yeni bir oyun başlıyor. Bu oyunda oyuncular sırayla zar atıyor. Her oyuncu zar atmadan önce ya kendi adını ya da başka bir oyuncunun adını seçiyor. Eğer atılan zar '6' gelirse seçilen oyuncu eleniyor. Oyun üç oyuncu elendikten sonra duruyor ve geriye dokuz oyuncu kalıyor.

Bölüm 9: Güven Çemberi
Bölüm yarışmacılara "Baş Üstü" adlı oyunun değiştirilmiş bir versiyonuyla başlıyor. Oyuncular gözleri kapalı bir şekilde dairesel masalarda oturuyor. Ortada bir podyumda hediye kutusu yer alıyor. Bir oyuncuya dokunulduğunda o oyuncu gizlice göz bandını çıkarıyor ve hediye kutusunu alıyor. Başka bir oyuncunun masasına koyduktan sonra göz bandını tekrar takıyor. Daha sonra tüm oyuncular göz bandını çıkarıyor ve kutuyu alan oyuncu kutunun kimin tarafından bırakıldığını tahmin etmeye çalışıyor. Eğer doğru tahminde bulunursa hediye veren oyuncu eleniyor. Aksi takdirde kutuyu alan oyuncu eleniyor. Bu süreçte altı oyuncu eleniyor ve geriye üç oyuncu kalıyor.

Bölüm 10: Şanslı Bir Gün
"Buton testi" bölümünde üç oyuncu üçgen şeklindeki bir masada lüks bir ziyafete davet ediliyor. Masanın ortasında üç buton bulunan bir podyum yer alıyor ve her oyuncunun bir butona basması gerekiyor. Eğer basılan buton yeşil ışık yanarsa o oyuncu bir sonraki aşamaya geçip başka bir oyuncuyu yanına seçebiliyor. Eğer buton gri ışık yanarsa hiçbir şey olmuyor. Kırmızı ışık yanan buton ise oyuncunun elenmesine neden oluyor. Ortadaki butona basan oyuncunun butonu gri yanıyor. Sağdaki butona basan oyuncunun butonu kırmızı yanarak elenmesine neden oluyor. Diğer oyuncu ise rakibinin elenmesi nedeniyle butona basmak zorunda kalmıyor.


Finalde kalan iki oyuncu, kalamar şeklindeki bir ızgaranın gözlerinde duruyor. Izgaranın üstünde ve altında bir güvenli alan ve anahtar kutusu yer alıyor. Her iki oyuncu taş, kağıt, makas oynuyor. Kazanan kişi, anahtar kutusundan bir anahtar alıp güvenli alanı açmaya çalışıyor. Başarılı olamadığı takdirde oyun devam ediyor. Güvenli alanı açan oyuncu yarışmayı kazanıyor. Bu aşamada bir oyuncu rakibini yenerek yarışmanın galibi oluyor.