80’lerden bu yana geçirdiği hızlı gelişim ile bir çok işlemi bir tık uzağımıza getiren internet teknolojisi, kişiler ve kurumlar arasındaki haberleşmeyi kolaylaştıran bir çok platformu bünyesinde barındırmaktadır. Bu haberleşme araçlarından biri de elektronik posta, kısaca e-posta ya da e-mail, olarak adlandırılan sistemdir. Bir kaç adımla kişisel e-posta adresinizi alarak e-posta gönderip alabilir, üye olmak için e-posta adresi talep eden sosyal medya platformları ya da web sitelerine kolaylıkla üyelik gerçekleştirebilirsiniz. E-posta dünyasına adım atarken ihtiyacınız olabilecek tüm bilgileri bu yazımızda topladık.

 

E-postanın Tanımı Nedir?

E posta nedir? sorusunu bir ağ aracılığıyla kullanıcıların diğer kullanıcılara metin, grafik, ses veya hareketli görüntüler göndermesine imkan tanıyan mesajlara diye tanımlayabiliriz. Bu ortak ağ sayesinde kullanıcılar, aynı anda bir veya birden fazla kullanıcıya veri gönderimi yapabilir ve veri kabul edebilir.

 

E-posta Adresi Nasıl Alınır?

Kişisel mesajlaşmadan kurumsal haberleşmeye, sosyal medyadan e-devlet işlemlerine kadar bir çok alanda kullanabileceğiniz e-posta için bir mail adresine ihtiyaç duyabilirsiniz. E-posta adresi olarak bilinen bu adresi bir kaç dakika içerisinde ücretsiz olarak temin edebilirsiniz. O halde e posta nasıl alınır? sorunuzu da detaylı olarak cevaplayalım;

Günümüzde en popüler e-posta servisleri arasında Gmail, Outlook ve Yandex bulunuyor. Bu servislerin ana sayfalarına girerek ‘hesap oluştur’ seçeneğine tıklarsanız birkaç dakika içerisinde kendi e-posta adresinizi ücretsiz olarak oluşturabilirsiniz. Bağlı olduğunuz kurum, okul veya işyeri de size kullanmanız için özel bir e-posta adresi tanımlayabilir. Bu e-posta adresi, kişisel adresten daha profesyonel bir boyut taşımakla birlikte, kurum ve okul içerisinde yapacağınız haberleşmeler, başvurular ve bilgi transferi noktasında ihtiyacınızı karşılayacaktır.

Kişisel e posta adresi almak için kullanacağınız yöntemleri sizin için şu şekilde maddeleyebiliriz;

İlk olarak tarayıcınızdan e-posta açmak istediğiniz servisin ana sayfasına gidin.

Çıkan sayfada bulunan ‘hesap oluştur’ yazısına tıklayın.

Yönlendirildiğiniz sayfadaki formu doldurun. Bu aşamada almak istediğiniz e-posta adresini seçmeniz istenebilir. Ancak sistemde daha önce alınmış bir posta adresini almanız mümkün değil. Bu yüzden çeşitli harf ve rakam kombinasyonlarıyla e-posta adresinizi özelleştirebilirsiniz. Ayrıca bu aşamada e-posta adresinizi güvende tutacak bir parola seçmeniz gerekiyor. Aklınızda kalacak ama başkaları tarafından kolaylıkla tahmin edilemeyecek güçlü bir parola belirleyin.

Açılan sayfada bulunduğunuz ülke, doğum tarihiniz ve cep telefonu numaranız istenebilir. Bazı servisler, hesabı açanın siz olduğunu teyit etmek amacıyla verdiğiniz telefon numarasına bir kod göndererek bunu sisteme girmenizi isteyebilir. Bu yüzden bu aşamada doğru bilgileri girdiğinize emin olun.

Hesabınız kullanımınıza hazır!

 

E-posta Nasıl Oluşturulur?

Artık bir e-posta adresi sahibisiniz ve ilk e-postanızı göndermek istiyorsunuz. Bu aşamada size yardımcı olacak birkaç terimden bahsedebiliriz;

Gönderen (From): E-postayı gönderen kişinin ya da kurumun adını ve e-posta adresini gösterir.

Alıcı (To): E-postanın gönderildiği tarafın adını ve e-posta adresini gösterir.

Konu (Subject): Gönderilen E-postanın içeriğine dair bilgi veren bölümdür. Dilerseniz boş bırakabilirsiniz; ancak profesyonel e-postalarda boş bırakılması tavsiye edilmez.

Tarih (Date): Alınan ve gönderilen e-postanın tarihine ve zamanına dair detayları gösterir.

Gövde (Body): E-postanın ana metninin yer aldığı bölümdür.

Yanıtla (Reply): Tarafınıza gönderilen e-postayı yanıtlamak isterseniz bu seçeneğe tıklayarak e-postanızı oluşturabilirsiniz.

Yönlendir/ İlet (Forward): Tarafınıza gönderilen e-postayı bir başka kullanıcıya göndermek için seçmeniz gerekir.

Ek (Attachment): E-postanıza fotoğraf, müzik ve video gibi birçok farklı formatta içerik ekleyebilirsiniz.

 

E-posta Kutusu Nedir?

Tarafınıza gönderilen e postalar, aldığınız e-posta adresine gönderilecek ve e-posta kutunuzda depolanacaktır. Elektronik posta kutunuza, adresiniz ve belirlediğiniz şifreniz üzerinden dilediğiniz zaman ulaşabilirsiniz. E posta kutunuzu kullanırken size yardımcı olacak bazı terimler mevcut.

Gelen Kutusu (Inbox): Size gönderilen e-postaların toplandığı ana klasördür.

Giden Postalar/Gönderilmiş Postalar (Sent): Sizin gönderdiğiniz e-postaların toplandığı klasördür.

Taslak (Draft): Oluşturmaya başladığınız, ancak göndermediğiniz e-postaların toplandığı klasördür.

Çöp Kutusu (Deleted Items): Sildiğiniz e-postaları bulabileceğiniz klasördür. Burada bulunan e-postalar ağ üzerinde 30 gün daha depolanır ve dilerseniz ana klasöre geri döndürülebilir. E-postalarınızı tamamen silmek için çöp kutusunu boşaltmalısınız.

Çöp Mail (Spam): Birtakım kurumlar tarafından tarafınıza isteğiniz dışında gönderilen, çoğunlukla reklam içeren e-postalardır. Kullandığınız e-posta servisi herhangi istenmeyen bir durumla karşılaşmamanız için otomatik olarak bu e-postaları ‘Spam’ adı verilen bir klasör altında toplayacaktır. Ancak güvenliğiniz için, güvenmediğiniz gönderenlerden gelen e-postalardaki linklere tıklamayın veya bu göndericilerle kişisel bilgilerinizi paylaşmayın.