Akşam eve geldiniz ve bir baktınız cihazınızda internet yok!

Hemen telaşlanmayın,  Millenicom çağrı merkezini arayıp veya online işlemler merkezine arıza kaydı bırakmadan önce belki kendi kendinize çözebileceğiniz bir problem olabilir.

İnternete giremiyorsanız şimdi size, arıza kaydı bırakmadan önce, evde kendi kendinize yapabileceğiniz kontrolleri anlatacağım ;

 

1) İlk olarak en basit ama en işe yarayan yöntemle başlayalım, bazen kısa süreli elektrik kesintilerinin ardından veya ortada hiçbir neden yokken, modemler internet verisi almayı durdurabilir. Bunun en basit çözümü, modemin fişini çekip 20 saniye sonra tekrar takmaktır. 3-4 Dakika bekledikten sonra internetin gelip gelmediği kontrol edilebilir.

 

     2) Bu yöntemi denedik ve işe yaramadı mı, hemen modemin internet ışığının yanıp yanmadığını kontrol edelim ;

 

 

Genelde modeminde Power (Güç) ışığının yanı sıra 4 tane daha ışık yeşil yanmalıdır. Eğer üzerinde DSL , Internet veya E yazan buton yanıyorsa, aslında internetiniz var, sorun başka bir şeyden kaynaklı anlamı çıkabilir. Hepsini tek tek denemeye devam edelim.

 

      3)  Eğer internet ışığınız yanmıyorsa, fiziksel bir temassızlığın meydana gelmiş olma ihtimalini de göz önüne almak gerekebilir. Evde çocuğunuz oyun oynarken , temizlik yapılırken vs. kablo temassızlığı yaşanmış olabilir. Bunun kontrolünü yapmak çok kolay. Duvardan çıkan, gri renkli, ucu şeffaf olan, ‘DSL kablosu’ adı verdiğimiz kablonun görseldeki ADSL veya DSL yazan yuvaya tam oturduğuna emin olmamız gerekir. Kabloyu çıkartıp tekrar takarak ‘TIK’ sesini duyduğunuzda kablonun yuvaya tam oturduğuna emin olabilirsiniz.

 

 

 

 

      4Yine de internete giremediniz mi? Denemeye devam edelim.. Bağlanmaya çalıştığınız cihaz ile ilgili olabilir. Bu nedenle ilk önce bağlanmaya çalıştığınız cihazın (cep telefonu, tablet, bilgisayar) yanlışlıkla uçuş moduna geçmediğinden, ardından da Wireless (Kablosuz Ağ) özelliğinin pasife alınmadığından emin olmalısınız.

 

 

 

      5Buna emin oldunuz ve halen internet yok ; o zaman sıradaki işleme geçelim. Bazen cihazlar otomatik bağlantıyı kendi kendilerine silebilirler. Cihazınızın evinizin Ağına bağlı olup olmadığını tekrar kontrol etmeniz faydalı olacaktır. Eğer bağlı değilse, kullanıcı adı – şifrenizi tekrar girerek bağlanmayı deneyebilirsiniz.

 

      6Olmuyor mu? Daha birçok deneme yapacağız ; acaba internet var ama girmeye çalıştığınız cihazda bir problem olabilir mi? Bunu denemenin en kolay yolu, evdeki başka bir cihazın internete bağlanıp    bağlanmadığını kontrol etmektir. Eğer evdeki başka cihazlar internete bağlanıyorsa, muhtemelen cihazınızda problem var demektir.

 

Bunun çözümü için, bağlanmayan cihazınızda aşağıdaki 2 işlemi yapmayı deneyebilirsiniz ,

a-     Ağ ve Internet Ayarları Menüsünden – Wireless – Bilinen Cihazları Yönet’i seçtikten sonra, kendi Ağınızı bulup tıklayıp, ‘UNUT’ tuşuna basınız. Daha sonra sanki yeni bir ağa bağlanıyormuş gibi ağınızı bulup, kullanıcı adı şifresini yazarak bağlanmayı deneyebilirsiniz.

b-     Cihazınız IP almama problemi yaşıyor olabilir. Bunu da test edelim;

Ağ ve Paylaşım Merkezi – Ağınızın Adını Tıklayıp – Özellikler – Internet Protokolü Sürüm menüsüne geldikten sonra, tüm ayarların ‘OTOMATİK’ olduğuna emin olmanız gerekir.

 

     7Yine de bağlanmadı mı? Devam edelim.. Modeminizin Kablosuz Ağ (Wireless) özelliği arızalanmış olabilir. Şimdi bunu test edelim.

     Bunun için, muhtemelen modeminizin kutusunda bulunan, genelde sarı renkli olan aşağıdaki Ethernet Kablomuzu yanımıza alalım.

 

Ethernet kablomuzun bir ucunu modemin arkasına, diğer ucunu ise bilgisayarımıza takalım. Eğer kablo ile internete giriyorsa, modeminizin kablosuz özelliği arızalı anlamı taşıyabilir. Bunun için modem arızası prosedürlerini uygulamak gerekecektir.

 

8Tüm yöntemleri denedik ancak halen internete hiçbir cihazdan bağlanamıyoruz, denememiz gereken son bir yöntem kaldı. Modemimizi resetlemek!

Modemi resetlemek için modemin arkasında gömülü bulunan ‘reset’ tuşuna, kalem ucu veya toplu iğne yardımıyla 3 saniye basmak gerekir. Modem kendini resetledikten sonra eğer Millenicom Akıllı modem kullanıyorsanız modeminiz kendi kendine kurulum yapacaktır. Modemin arkasında yazan fabrika ayarları wireless kullanıcı adı ve şifresi ile giriş yapmayı deneyebilirsiniz. Kurulum yapamadığınız taktirde 0850 333 0 333 Millenicom çağrı merkezinden destek alabilirsiniz.

 

Tüm yöntemleri denediniz ama internetiniz halen yok mu?

Düzeltmesi sizin elinizde olmayan bir arızanız var demektir. Bunun için https://www.milleni.com.tr/hesabim/bireysel/kullanici-girisi adresinden veya 0850 333 0 333 nolu çağrı merkezinden arıza kaydı bırakabilirsiniz.

 

Kısa sürede arızanızın giderilmesini umar, kesintisiz internetli günler dileriz.