KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENMESİ HAKKINDA AYDINLATMA BEYANI
Değerli Veri Sahibi,
İşbu Kişisel Verilerin İşlenmesi Hakkında Aydınlatma Beyanı’nın amacı kişisel verilerinizin işlenmesi konusunda 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“Kanun”) m. 10 çerçevesinde sizleri aydınlatmaktır. Kişisel verilerinizin işlenmesi açısından Kanun kapsamında veri sorumlusu Fatih Sultan Mehmet Mah. Balkan Cad. Casper Plaza No:47 İç Kapı No:1 Ümraniye/İstanbul adresinde yerleşik olan 519444 Ticaret Sicil Numaralı Millenicom Telekomünikasyon Hizmetleri A.Ş.’dir (“Şirket”).
HANGİ AMAÇLARLA KİŞİSEL VERİLERİNİZİ İŞLERİZ?
Hizmetlerimize abone olurken, başvuru yaparken ve/veya hizmetlerimizin kullanılması sırasında Şirketimize verdiğiniz kişisel verileri topluyoruz. Hizmetlerimizin temini kapsamında; aşağıda sayılan başlıca şu verileriniz tarafımızca işlenmektedir.
-
Kimlik Bilgileri: Ad, soyad, TC Kimlik Numarası, doğum yeri ve tarihi, medeni durum, cinsiyet, kimlik seri ve sıra numarası, uyruk, pasaport numarası, anne-baba adı, kimlik belgesi üzerinden temin edilen fotoğraf ve kimlik örneği
-
İletişim Bilgileri: Telefon/faks numarası, e-posta adresi ve adres bilgisi
-
Abonelik Bilgileri: Abone kimlik ve iletişim bilgileri, abone numarası, hizmet numaraları
-
Cihaz Bilgileri: Cihaz kimlik bilgileri
-
Trafik Bilgileri: Haberleşmenin iletimi ve faturalama amacı ile kullanılan trafik verileri (yapılan aramaların/gönderilen veya alınan mesajların/internet dolaşımının tarihi, saati, süresi ve tarafları), IP adresi, log kayıtları, erişim ve işlem kayıtları
-
Kullanım Bilgileri: Trafik bilgileri, Millenicom internet sitelerindeki ve mobil uygulamalarındaki davranış ve eğilim bilgileri ile çerezler, fatura bilgileri
-
Finansal Bilgiler ve Risk Bilgileri: Fatura ve içeriğinde yer alan bilgiler, borç bilgileri, ödeme talimatı, ödeme bilgileri, hesap numarası, kredi kartı ve banka bilgileri
-
İşlem Güvenliği Bilgileri: Kullanıcı kimliğinin doğrulanmasında kullanılan kullanıcı adı, şifre
-
Görsel/İşitsel Kayıtlar: Çağrı merkezi görüşme kayıtları, sesli ve/veya görüntülü görüşme kayıtları
- Özel Nitelikli Kişisel Veriler: Tarife kullanımına özel engel durumunuzu belirten sağlık bilgileri
- Özel Nitelikli Kişisel Veriler: Tarife kullanımına özel engel durumunuzu belirten sağlık bilgileri
HANGİ AMAÇLARLA VE HANGİ HUKUKİ SEBEPLERLE KİŞİSEL VERİLERİNİZİ İŞLERİZ?
Kişisel veriler genel olarak Kanun’da öngörülen temel ilkelere uygun olarak, fiziken ve elektronik ortamda, diğer kanunlarda öngörülen sebeplerle işbu maddede belirtilen amaçlarla toplanır ve işlenir. Amaçlar ve hukuki dayanakları şu şekildedir;
Veri İşleme Amacı |
Hukuki Sebepler |
- Çeşitli kanallardan (online, tele-satış, direkt satış, bayi vb.) elektronik haberleşme hizmetlerini sunmak ile abonelik sözleşmesi kurmak ve ifa etmek, hizmetleri iyileştirilmek, abonelik süresince müşteri memnuniyetini sağlamak, sözleşmenin sürdürülebilmesini teminen (gelen iptal başvuruları vs.) müşteriye alternatifler sunmak için iletişime geçmek
- Hizmetlerimize ilişkin her türlü soru, talep ve şikâyete cevap vermek ve hizmet kalitesini geliştirici analiz çalışmaları yapmak, müşteri memnuniyetini ölçmek ve hizmetleri iyileştirmek
- Müşteri destek hizmetlerinin sağlanması amacıyla kullanılan iletişim kanalları (örn. e-posta, telefon, çevrimiçi sohbet uygulamaları) üzerinden talep ve şikâyetlerin yönetilmesi
- Satış sonrası hizmetleri sunmak
- Elektronik haberleşme hizmetlerinin sunulması çerçevesinde bayi ve servislerin sözleşmelerinin gerekliliklerini yerine getirmesini sağlamak
- Finansal raporlama ve analiz yapmak
- Bakiye borç ve alacak tutarı ya da kullanım tutarı gibi verilere istinaden ödeme performansını değerlendirmek
- Dış kaynaklardan hizmet alımı yapmak
- Sistem ve uygulamalar üzerinde veri güvenliğini sağlamak amacıyla gerekli tüm teknik ve idari tedbirleri almak
- İnternet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yoluyla İşlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında Kanun gereğince log kayıtlarını tutmak
- Teknik olarak zorunlu çerezler kayıtlarını tutmak
- Faaliyetlerimizin 5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanunu, Türk Borçlar Kanunu, Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ile sayılan kanunlara ilişkin ikinci mevzuat hükümleri, Vergi mevzuatından doğan yükümlülükler başta olmak, ancak bunlarla sınırlı olmaksızın ilgili tüm mevzuat yükümlülüklerine ve yetkili kamu kurum ve kuruluşlarının talimatlarına uyum sağlamak
- Sosyal açıdan desteklenmesi gereken kesinlere (engelli, malul, gazi) yönelik hizmet sağlanması ve yükümlülüklerin yerine getirilmesini sağlamak
|
- Kanunlarda açıkça öngörülmesi
- Sizinle yaptığımız sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması
- Hukuki yükümlülüğümüzü yerine getirebilmemiz için zorunlu olması
- Temel hak ve özgürlüklerinize zarar vermemek kaydıyla meşru menfaatimiz uyarınca zorunlu olması
|
- Ürün-hizmet tanıtımı, bilgilendirme, reklam, kampanya, tarife ve diğer faydaları sunmak, strateji belirlemek ve ölçümlemek gibi pazarlama aktiviteleri ile tüketici tercihi analizi yapmak ve bu amaçla iletişime geçmek
- Cihaz (telefon, tablet, modem vb.) satış tekliflerini sunmak ve gerektiğinde cihaz değişimi yapmak
- Elektronik haberleşme dışında diğer hizmetleri kapsayan (örneğin sigorta, IT çözümleri, enerji vb.) karma kampanyalara yönelik tanıtım, teklif sunumu ve satış yapmak
- Performans ve pazarlama çerezleri aracılığıyla internet alışkanlıklarını takip etmek
- İlgili iş ortaklarımız ve sair üçüncü kişilerle sizlere sunduğumuz ürün ve hizmetlerle ilgili finansal mutabakat sağlamak
|
|
HANGİ KİŞİSEL VERİLERİNİZİ NASIL İŞLER VE NASIL SAKLARIZ?
Kişisel Verileri otomatik ya da otomatik olmayan yöntemlerle bayiler, iş ortakları, çağrı merkezleri, internet sitesi, mobil uygulamalar ve benzeri olmak üzere hizmet sağladığımız kanallar üzerinden sözlü, yazılı ya da elektronik olarak Amaçlar doğrultusunda toplar, işler, Şirket’e ait fiziki ve/veya elektronik arşiv ve bilişim sistemlerine naklederek hem dijital ortamda hem de fiziki ortamda yine yukarıdaki Amaçlar doğrultusunda mevzuatta öngörülen süreler boyunca saklarız.
İŞLEDİĞİMİZ KİŞİSEL VERİLERİ BAŞKALARI İLE PAYLAŞIR, YA DA BUNLARI BAŞKALARINA AKTARIR MIYIZ?
Kişisel Verilerin sadece ilgili/gerekli olanlarını Kanun ve sair mevzuat kapsamında ve Amaçlarla bağlantılı olarak:
- Sizinle genel olarak iletişim kurabilmemiz ve bu süreçleri yönetebilmemiz için çağrı merkezleri ve dijital iletişim firmaları,
- Abonelik sözleşmesi hizmeti uyarınca ödeme ile ilgili işlemler için tahsilat şirketleri, e-arşiv fatura basım şirketi, basılı fatura işlemi için vergi dairelerince görevlendirilen şirketler, SMS ve fatura gönderim şirketleri,
- Ödeme, para iadesi gibi süreçlerin yerine getirilmesi için bankalar, tahsilat merkezleri ve ödeme kuruluşları,
- Satış kanallarımız olan ve sizinle iletişime geçen bayilerimizle,
- Sunduğumuz hizmetler kapsamında yasal yetkilendirmelere sahip altyapı işletmecileri,
- Satın aldığınız hizmete ilişkin kurulum yapılabilmesi amacıyla kurulum şirketleri,
- Arıza durumlarında servis hizmeti verilebilmesi amacıyla servislerimiz,
- Yürürlükteki mevzuat kapsamında yetkilendirilen kurum veya kuruluşlar ve kamu tüzel kişilikleri,
- Evrak gönderimi kapsamında kurye ve/veya kargo şirketleri,
- Yazılım destek hizmetleri aldığımız, bu amaçla sınırlı olmak üzere, iş sürekliliğini sağlayan bilgi teknolojileri şirketleri,
- Yetki vermiş olduğumuz temsilcilerimiz,
- Hizmetlerinden faydalandığımız yurtiçi ve yurtdışı anket değerlendirme, analiz, dijital optimizasyon, dijital iletişim, yazılım ve teknik destek firmaları,
- Hizmetinden faydalandığımız hukuk büroları, avukatlar, vergi danışmanları ve denetimciler de dâhil olmak üzere danışmanlık aldığımız üçüncü kişiler,
- Basın kuruluşları, bankalar, Şirketin bağlı bulunduğu şirketler topluluğu bünyesindeki şirketler, Şirkete bağlı alt şirketler ile Şirket’in bağlı olduğu ana şirketler ile bunların ilgili iş ortakları ve hizmet sağlayıcıları, düzenleyici ve denetleyici kurumlar ile diğer resmi merciler dahil elektronik haberleşme hizmetleri başta olmak üzere sunduğumuz hizmetlerin yukarıda belirtilen Amaçlarla geliştirilmesi ve yürütülmesi bakımından gerekli olan tüm diğer üçüncü kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerine uygun olarak paylaşım ve/veya aktarım yapılabilmektedir.
- İzin vermeniz durumunda rehberde yer almasını kabul ettiğiniz telefon numaranız rehberlik hizmeti veren diğer kurum ve kuruluşlarla aktarılabilmektedir.
KİŞİSEL VERİLERİNİZİN GÜVENLİĞİNİ SAĞLAMAK İÇİN ALDIĞIMIZ ÖNLEMLER NELERDİR?
Kişisel Verilerin hukuka aykırı olarak işlenmemesi, Kişisel Verilere hukuka aykırı olarak erişilmemesi ve Kişisel Verilerin güvenli bir şekilde saklanmasını sağlamak için gerekli tüm fiziki, hukuki ve teknik tedbirleri alıyor, makul ölçülerle gerekli denetim çalışmalarını yapıyoruz.
KİŞİSEL VERİLERİNİZİN KORUNMASI İÇİN SAHİP OLDUĞUNUZ HAKLAR NELERDİR?
Kişisel Verilerin hukuka aykırı olarak işlenmemesi, Kişisel Verilere hukuka aykırı olarak erişilmemesi ve Kişisel Verilerin güvenli bir şekilde saklanmasını sağlamak için gerekli tüm fiziki, hukuki ve teknik tedbirleri alıyor, makul ölçülerle gerekli denetim çalışmalarını yapıyoruz.
KİŞİSEL VERİLERİNİZİN KORUNMASI İÇİN SAHİP OLDUĞUNUZ HAKLAR NELERDİR?
Kanun uyarınca Kişisel Verilerinizin:
- işlenip işlenmediğini öğrenme,
- işlenmiş olanlarının nasıl işlendiğine ilişkin bilgi talep etme,
- işlenme amacını ve bu amaca uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
- yurt içinde veya yurt dışında aktarıldığı/paylaşıldığı kişiler hakkında bilgi edinme,
- eksik veya yanlış işlenmiş olması halinde bunların düzeltilmesini talep etme,
- Kanun’un öngördüğü şartlar oluştuğu taktirde silinmesini veya yok edilmesini isteme,
- düzeltilmesi, silinmesi ve yok edilmesi halinde bu durumun önceden paylaşılan/aktarılan üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
- münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle sizin aleyhinize bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme ve
- kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğramanız halinde, zararın giderilmesini talep etme haklarınız bulunmaktadır.
Kanun kapsamında, Kişisel Verilerinizle ilgili başvuruda bulunmak istemeniz halinde başvurularınızı KVKK Başvuru formu ile aşağıda belirtilen kanallardan birini kullanarak;
- Fatih Sultan Mehmet Mah. Balkan Cad. Casper Plaza No:47 İç Kapı No:1 Ümraniye/İstanbul adresine kimlik teyidinizin yapılması sağlanarak bizzat; veya
- Şirketimizin millenicom@hs01.kep.tr posta adresine veya
- Kimlik teyidinizin yapılması sağlanarak, Kanun ve ilgili mevzuatta belirtilen diğer usuller ile tarafımıza iletebilirsiniz.
KVKK Başvuru formu için tıklayınız. ** Bu belge sadece bilgilendirme amaçlıdır. Lütfen bu belgeyi yazdırmayınız ve imzalamayınız.
Şirketimiz, Kanunu’nun 13. maddesine uygun olarak, başvuru taleplerini, talebin niteliğine göre ve en geç 30 (otuz) gün içinde sonuçlandıracaktır. Ancak Kanun ve ilgili mevzuatın öngördüğü şekil ve içerik şartları gözetilmeksizin iletilen istekler dikkate alınmayabilir. İşlemin maliyet gerektirmesi halinde, Kişisel Verilerin Korunması Kurulu tarafından belirlenen tarife uygulanacaktır. Talebin reddedilmesi halinde, red nedeni/nedenleri yazılı olarak veya elektronik ortamda gerekçelendirilecektir.